Rabu, 25 Februari 2009

RESEPI MASAKAN AKI ODU MOMOGUN KODORI




Post saya pada kali ini adalah berkaitan dengan resepi masakan kaum momogun sabah. dengan adanya site ini maka kita dapat menyimpan dan menyebarkan segala masakan nenek moyang kita pada masa lampau. Masakan dahulu kala tidak kurang sedapnya malah menyihatkan tubuh badan serta memanjangkan usia berbanding pada masa sekarang yang banyak perencahnya dan memudaratkan kesihatan kita. Bahan Masakan dan cara penyediaannya yang ringkas juga menjadi faktor tarikan kepada penggemar masakan masa kini. Ada juga pengusaha Hotel mahupun Restoran yang turut menyediakan masakan-masakan ini untuk menarik pelanggan yang meminati makanan tempatan khususnya disabah. Selain itu juga, dengan memperkenalkan makanan tempatan kepada negara luar khususnya Pelancong yang datang di negeri di Bawah Bayu akan menggalakkan institusi pelancongan dinegara ini. Untuk itu, marilah kita meneruskan peninggalan nenek moyang yang sangat berharga ini. Selamat Mencuba.

Sila Klik ke site resepi masakan momogun :
http://resepimomogunrungus.blogspot.com/

3 ulasan:

mindaiharing berkata...

kopivosihan sidikau tobpinai om sokoviai,

iti "topik" nu resepi tapi i gambal nu ongopodok i gambal ginis takanon do rungus. i agazo o gambal "instrument" musik nokuro?

Unknown berkata...

hahaha...good blog umandak...i like it... it's one of the reason why rungus cultural still alive till today...Keep it up...

Unknown berkata...

Posuruto e banal Inuvung iti kanangan ko pangahandaman tuturan koposizon Rungus di gulu2